SAIGON I.

Po hodinovém přeletu z Phu Quoc jsme opět v Saigonu, zatím ale nejsme rozhodnuti, jak dlouho tu zůstaneme. Na letišti bereme Ubera a jedeme na hotel. Podařilo se mi booknout pokoj v hotelu Valentine a je to asi nejluxusnější hotelový pokoj, ve kterém jsem kdy byla. Máme obrovskou vanu přímo v ložnici, nádhernou koupelnu a plnej minibar. Shrnula bych to slovy hodně muziky za málo peněz.
S kručícími žaludky vyrážíme někam na kus žvance. Náš hotel je v neturistické části a v okolí je asi milion restaurací pro místňáky. V té, co jsme si vybrali jsme jediní neasiaté a dostáváme k večeři nejlepší hovězí za celý náš pobyt.
Druhý den se přesouváme do jiného hotelu, protože v tom našem už nebylo pro dnešní noc místo. Aby se to vyrovnalo, tentokrát máme pokoj bez oken a s rozsáhlou plísní v koupelně. Beru to s humorem a vyrážíme se porozhlédnout po centru Saigonu. Na dnešním seznamu mám několik největších turistických lákadel. Jako první je War Remnants Museum - museum ukazující hrůzy vietnamsko-americké války. Bez cenzury a s kapkou komunistické propagandy. Odcházím smutná, naladěná na hippie vlnu a s pomyslnou svatozáří z bílých holubic míru. Řekla bych, že tohle museum je takové "must see" Saigonu.
 Děláme okruh po oblíbených místech dle doporučení TripAdvisoru. Saigonský Notre Damme, budova staré pošty a náměstí se sochou strejdy Ho Či Mina. Nakonec jsem ale byla nejnadšenější z odpočinku na náplavce a tupého zírání na řeku..
Vzhledem k tomu, že si stále nejsme jisti programem naší cesty, jdeme se ptát do jedné ze sta cestovek na několikadenní výlet do Kambodži. Nejsme si jisti, jestli jsme psychicky připraveni na organizovaný výlet a tak to zatím necháváme plavat. Do hotelu se vracíme docela pozdě, protože v tom pokoji nechceme trávit moc času, zároveň to bereme jako součást dobrodružství. Musíme nabrat síly na další den, čeká nás další přelet, tentokrát do Nha Trang!

Video k Saigonu dám až k druhému Saigon článku :)